Nitro scooters XG10 allroad se vyznačuje kombinací silného 2-taktního motoru a jedinečné 2-rychlostní převodovky s manuálním řazením. Verze ALLROAD obouvá nízkoprofilové terénní pneumatiky CST o celkovém průměru 11,5" (29 cm). Profil pneumatiky je navržený pro možnost jízdy i mimo silnice. Dodáváme včetně sedla. Náš názor na tento model:
Doporučujeme dokoupení krytu převodovky
ta pravá zábava díky 2-rychlostní převodovce
vhodné pro zkušené znalce obdobných vozítek
není vhodné pro ty, kdo hledají koloběžku bez nutnosti péče o převodovku
oblíbené CST pneumatiky mohou i na nezpevněné cesty
možnost složení a převozu například v kufru auta
doporučujeme přikoupení sedla - zvýšení stability a bezpečnosti při jízdě
příslušenství jako zrcátka, př.blatník, košík atd. si lze přikoupit
Nitro scooters XG10 allroad se vyznačuje kombinací silného 2-taktního motoru a jedinečné 2-rychlostní převodovky s manuálním řazením. Verze ALLROAD obouvá nízkoprofilové terénní pneumatiky CST o celkovém průměru 11,5" (29 cm). Profil pneumatiky je navržený pro možnost jízdy i mimo silnice.
Tento model je vybaven zamykáním pomocí klíče. Až po otočení klíčku můžete koloběžku nastartovat (ručně za táhlo). Pro vypnutí motoru pak otočíte klíčkem do polohy 0 - vypnuto.
Upozorňujeme, že 2-rychlostní modely vyžadují při častějším užívání koloběžky seřízení převodovky (napnutí lanka přehazovačky, občasná výměna lamelek v převodovce aj.). Pokud chcete eliminovat servisní úkony týkající se převodovky, zvolte raději 1 rychlostní model.
Max. nosnost 120 kg
Doporučené max.zatížení do 105 kg
Max. rychlost cca. 60 km/h
Max. rychlost úprava "Street Legal" 25 km/h
Počet rychlostí 2
Motor vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec
Zdvihový objem 49 ccm
Výkon motoru 1,9 kW (2,6 PS)
Výkon motoru úprava "Street Legal" 1,0 kW
Karburátor sportovní s membránovým čerpadlem
Vzduchový filtr sportovní - otevřený
Palivo Natural 95 + syntetický 2T olej (poměr 25:1)
Objem nádrže 1 litr
Dojezd 25-35 km
Startování ruční
Spojka automatická - odstředivá
Přední odpružení dvojité
Brzdy kotoučové (přední i zadní)
Pneumatiky 11,5' terénní CST
Přenos síly řemenová převodovka + řetěz
Skládací systém ano - patent 'P-DESIGN USA'
Řídítka široká, nastavitelná (typ BMX)
Barva černá, stříbrný stoupák
Odnímatelné sedlo ano
Hmotnost (bez náplní) 27 kg
Rozměry (složené) DxŠxV 126(118) x 63(43) x 115(46) cm
Rozměry krabice (D x Š x V) 119 x 44 x 50 cm
Převodovka
Tato motorová koloběžka patří k nové generaci, která využívá patentovanou řemenovou převodovku P-Design s dvěmi rychlostmi. Řazení manuální - přepínačem na řídítkách jako u horského kola.
Výhodou řemenové převodovky je nízká míra opotřebení a minimální nutnost údržby oproti starším "olejovým" typům převodovek.
Přenos síly na zadní kolo zajišťuje masivní řetěz, který je možné bez obtíží dopnout během několika vteřin. Koloběžka používá námi zvolený převod, který zajišťuje ideální využití výkonu motoru.
Řadí se manuálně - na levé straně řídítka je umístěna páčka pro ovládání zařazené rychlostí. Použití je stejné jako u horského kola při přehazování předního tácu. První rychlost slouží k rozjezdu, poté je nutné přeřadit na druhý stupeň. K jízdě využíváme především dvojku. Při opravdu prudkém stoupání můžeme přeřadit na jedničku. Díky rozdělení výkonu motoru do dvou rychlostí lze s touto koloběžkou dosáhnout vyšší maximální rychlostí než u jednorychlostních typů.
Motor
Použitý dvoudobý motor je ověřenou stálicí naší nabídky. Jde o silný 2-takt chlazený vzduchem o obsahu 49 ccm. Díky použití sportovního karburátoru mají všechny naše koloběžky až nečekaně vysoký výkon.
Pro usnadnění startování je na karburátoru gumová pumpička a sytič. Startování je pak otázkou několika málo vteřin. Nádrž má objem cca. 1,0 l. a lze na ní ujet okolo 25 - 35 km. Zde záleží na váze člověka, stylu jízdy a terénu.
Motor vyžaduje směs benzínu Natural 95 a syntetického (polosynt.) oleje pro 2taktní motory. Mísení je v poměru 1:25 a je nutné tento poměr důsledně dodržovat (vše důkladně popsáno v manuálu, který ke koloběžce obdržíte).
Dvojité přední odpružení
Tento model je vybaven nejnovější generací dvojitého předního odpružení, které sebou přináší dokonalejší a jistější tlumení na přední nápravě.
Důležité a zásadní vylepšení se týká vahadlového systému odpružení, které nově pracuje pomocí ložisek. Toto nové řešení nevyžaduje žádné dotahování jistících šroubů jako tomu bylo u starší generace.
Tuhost předních pružin lze nastavit dle potřeb uživatele (od měkkého chodu po tužší).
Brzdy & řídítka
Široká BMX řídítka jsou základním předpokladem pro lepší ovládání koloběžky ve vyšších rychlostech. Řídítka lze v případě potřeby snížit o pár centimetrů.
Pravou rukou pak ovládáme páčku plynu a přední brzdu (jako u motorek), levou rukou pak ovládáme zadní brzdu. Komu nevyhovuje tento systém páček převzatý z motocyklů, může si lanka prohodit a bude to jako na kole (pravá ruka ovládá zadní brzdu).
Současné modely nabízíme výhradně s kvalitními cyklobrzdiči, nerezovými kotouči a tahu odolnými sportovními páčkami. Cyklobrzdiče mají jednoduchý systém seřízení a jsou mnohem stabilnější nežli starší typy brzdičů. Pro zvýšení brzdného účinku jsou instalovány tvrdší sportovní destičky (mají delší životnost).
Brzdové páčky mají z výroby integrované závity pro možnost použití originálních zpětných zrcátek Nitro scooters.
Ostatní
Tento model má obuté značkové 11,5" pneumatiky CST s drapáky (nazýváme je ALLROAD). Pneu je určena na jízdy po asfaltu tak i mimo zpěvněné cesty.
Pro uskladnění či převoz lze koloběžku jednoduše a rychle složit pouhým stlačením páky. Koloběžka se dá pak převážet například v kufru auta. U některých vozů je nutné sklopit jednu sedačku.
Originální příslušenství Nitro scooters
K Vaší koloběžce si můžete doobjednat širokou škálu příslušenství a doplňků.
Například 95 zákazníků ze 100 si přikupuje odnímatelné sedlo. Jízda v posedu zvyšuje komfort a pocit bezpečí při manévrování. Je výškově nastavitelné a použitelné pro osoby do cca. 195 cm.
Doporučujeme zvolit i kryt převodovky, který eliminuje možnost přeseknutí řemenu od odskočeného kamínku z vozovky a také chrání převodovku před nečistotami. Při objednávce krytu převodovky ho rovnou namontujeme na koloběžku.
Doporučujeme přikoupení lety prověřeného syntetického oleje Shell. Pokud se rozhodnete pro koupi jiného oleje, pak se ujistěte, že se jedná o olej předepsané specifikace. Zcela nepřípustný je např. olej pro 2-taktní motory M2T.
Všechny koloběžky jsou před prodejem odborně seřízeny, jsou provedeny tyto úkony:
první start motoru a seřízení spalování (karburátoru)
kontrola, případné napnutí řemenů převodovky
promazání řetězu a jeho napnutí
seřízení chodu přední i zadní brzdy
kontrola, seřízení předního odpružení
dofuk pneumatik na předepsané hodnoty
zajížděcí jízda
celková kontrola funkčnosti všech součástí
Technické inovace modelu XG10 ALLROAD:
zesílená konstrukce
dvojité přední odpružení s nastavením tuhosti
inovovaný skládací systém
nový typ táhla startéru
inovovaná řemenová převodovka
nové brzdové kotouče
sportovní brzdové páčky
Provoz na komunikacích
Koloběžka s pomocným motorem (tj.koloběžka, která je dodatečně osazena motorem a je možné jí provozovat i bez použití motoru odstrkováním) může být použita na komunikacích pokud vyhovuje vyhlášce MDČR č. 341/2014 Sb, příloha 12 (zařazeno do skupiny jízdní kola, tzn. provoz bez ŘP, bez povinného ručení a RZ). Aby směla koloběžka s pomocným motorem na komunikace, nesmí být její výkon vyšší jak 1kW a její max. rychlost nesmí přesáhnout 25 km/h.
Pokud máte zájem o koupi motokoloběžky, která plně vyhovuje dané vyhlášce, nabízíme odbornou úpravu Street legal. Ta spočívá v nastavení koloběžky na vyhláškou předepsané parametry. - Cena úpravy 1200 kč
Výňatek z nového zákona č.341/2014Sb.,
Příloha č. 12 k vyhlášce č. 341/2014 Sb., Odstavec C, body 8 a 9:
C) Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků:
8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola podle bodu 1 a 2,
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1 a
f) montáž pohonného systému - motor, nádrž paliva nebo akumulátor na jízdní kolo, si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.
9. Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem rozumí i tříkolky a vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola - tandemy a jim podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na pozemních komunikacích, jako například koloběžky.